تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد| بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته ابتدایی اردیبهشت برقرار شد! شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازگشایی محور طبس _ بردسکن هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مأموریت ویژه آتش‌نشانان در طوفان شب گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیگیری وعده‌های شهرداری منطقه‌۱۲ مشهد در تریبون مردمی محله امیریه اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) یادی از محله «نیزه» مشهد و نیزار‌های گمشده‌اش رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی
سرخط خبرها

اضافه‌شدن ۶ خط تندرو به مشهد | اختصاص ۲۶۶ اتوبوس تنها برای ۲ خط

  • کد خبر: ۲۱۳۴۸۸
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
اضافه‌شدن ۶ خط تندرو به مشهد | اختصاص ۲۶۶ اتوبوس تنها برای ۲ خط
مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل گفت: برای خط یک، تعداد ۱۱۴ اتوبوس تندرو و برای خط ۴ نیز ۱۵۲ اتوبوس خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز مسافرانی که از خطوط اتوبوس شهری بهره می‌برند، برای رفت‌و‌آمد درون‌شهری، از مسیرهای‌BRT استفاده می‌کنند. با این حال، با گسترش شهر و افزایش تعداد ساکنان، نیازمندی‌های جدیدی برای اتوبوس‌رانی به وجود آمده است. با توجه به نیاز‌های رو به افزایش شهروندان مشهد به حمل‌و‌نقل عمومی، ضرورت اضافه کردن خطوط جدید برای اتوبوس‌های شهری احساس می‌شود.

شهروندان در تلاش‌اند برای رسیدن به مقاصدشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین ترافیک، از خطوط بی آرتی استفاده کنند. به عقیده مسافران برخی از خطوط پوشش‌دهی مناسبی ندارد. مسیر پرترافیک و توقف اتوبوس در ترافیک دیگر دلیلی است که شهروندان را به سمت‌و‌سوی مطالبه‌گری برای افزایش خطوط بی آرتی سوق می‌دهد.

شهروندان در پیامک‌های متعدد خواستار اضافه کردن خطوط جدید شده بودند. بی‌شک افزایش خطوط نه‌تن‌ها می‌تواند به بهبود حمل‌ونقل عمومی کمک کند، بلکه سبب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز خواهد شد. این اقدام بهبودی چشمگیری در کیفیت زندگی شهری خواهد داشت و در طولانی مدت، به توسعه پایدار و رفاه اجتماعی کمک خواهد کرد.

مطالبات مردمی

در نمونه‌هایی از پیام‌های پرتکرار مردم آمده است: لطفا جای یکی از خط‌های پایانه امام رضا (ع) را با مسیر ۲ تندرو در پایانه انقلاب جابه‌جا کنید تا ساکنان خیابان آیت‌ا... عبادی و مسافران پایانه شهدا برای رفتن به پایانه امام رضا (ع) مشکلی در رفت‌وآمد نداشته باشند.

شهروندی دیگری نیز نوشته است: از سازمان اتوبوس‌رانی تقاضا داریم یکی از سه خط ۵۰۴، ۵۰۵ یا ۵۰۶ را از مسیر مهدی‌آباد، بولوار مفتح شرقی و خیابان پورسینا تا پنجراه و پایانه شارستان شهید محسن حسنی تغییر مسیر بدهد تا ساکنان پورسینا نیز همانند خیابان‌های منطقه دسترسی مستقیم به حرم مطهر داشته باشد. همچنین شهروند دیگری نوشت: در خیابان خواجه‌ربیع، چهارراه شهید ناصری، بولوار شهید موسوی قوچانی بدون خط اتوبوس یا ون است. این محدوده جمعیت زیادی دارد. همچنین در این بولوار میدان‌بار ولیعصر وجود دارد و کارگران برای رفت‌وآمد با مشکل روبه‌رو هستند. در صورت امکان خطی را برای آنجا در نظر بگیرید. در ضمن این بولوار مسیر تاکسی و مسافربر شخصی نیز ندارد.

ایجاد ۲ خط برای هسته مرکزی شهر

بنا به گفته‌های شهروندان، اضافه کردن خطوط جدید و بهینه‌سازی مسیر‌های موجود می‌تواند در بهبود شرایط حمل ونقل عمومی و کاهش ترافیک شهری تأثیر مهمی داشته باشد. در همین راستا شهرداری مشهد مطابق با نیاز‌های جدید شهروندان، مسیر‌های بیشتری را در نظر گرفته است و قرار است خطوط جدیدی را برای مسیر‌های بی‌آرتی اجرا کند.

خبر خوش برای خطوط

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از پایان مطالعات، تصویب و تأیید به منظور برنامه‌ریزی برای اجرای خطوط سریع‌السیر اتوبوس‌رانی موسوم به بی‌آرتی در مشهد خبر می‌دهد.
علی سمیعی در این باره توضیح می‌دهد: با توجه به ضرورت و اهمیت بهره‌برداری از خطوط سریع اتوبوس‌رانی بی آرتی در شهر مشهد، فرایند مطالعات ضابطه ۷۷۷ سازمان برنامه و بودجه، در دستور کار قرار گرفته است که پس از تصویب در شورای عالی ترافیک، اضافه شدن شش‌خط جدید بی آرتی به ناوگان حمل‌و‌نقل مشهد مقدس مورد تأیید قرار گرفت.

۶ خط بی آرتی جدید به مشهد اضافه می‌شود

او می‌افزاید: از این شش خط جدید، دو‌خط دارای اولویت به عنوان مسیر‌های انبوه‌بر مشهد در رینگ هسته مرکزی و نیز از ابتدای شاهنامه‌۶۱، خیابان امام رضا (ع) تا میدان فردوسی را شامل می‌شوند.

به گفته سمیعی، به منظور طراحی و تهیه نقشه‌های اجرایی خطوط اتوبوس سریع‌السیر (سامانه غیرریلی)، قراردادی با موضوع «انجام مطالعات تکمیلی بخش اول ضابطه ۷۷۷ (سامانه غیر‌ریلی)» منعقد شده که در حال اجرا‌ست. در این پروژه طراحی خطوط ۱ و ۴ اتوبوس سریع‌السیر (اولویت‌های اول و دوم مطالعات فرادست)، در مسیر‌های معین انجام می‌پذیرند که پس از اخذ مصوبات کارگروه‌های تصویب، وارد فاز اجرایی و سپس بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل تصریح می‌کند: خط یک اتوبوس تندرو با اولویت اجرا، به طول ۸/۱۶ کیلومتر است که حول محدوده مرکزی شهر واقع شده است و از خیابان‌های بهار، ۱۷‌شهریور، بولوار وحدت، بولوار کامیاب، بولوار ابوطالب، بولوار کلاهدوز و احمدآباد عبور می‌کند.

سمیعی ادامه می‌دهد: خط ۲ اتوبوس تندرو مشهد دارای طول متوسط ۳۳ کیلومتر است که پس از طی کردن جاده سیمان، بزرگراه شهید میرزایی و شهید چراغچی مسیر خود را در بزرگراه امام علی (ع) ادامه می‌دهد و پس از عبور از بزرگراه نمایشگاه و بزرگراه وکیل‌آباد در پایانه وکیل‌آباد به پایان می‌رسد.

او می‌افزاید: در مورد خط ۳ تندرو باید اشاره کرد که طول این خط به طور متوسط ۱۲.۵‌کیلومتر است که از بولوار هاشمیه در جنوب مشهد آغاز شده و پس از عبور از بولوار سید رضی، بولوار امامیه و بزرگراه هاشمی رفسنجانی، در پایانه میثاق واقع در بزرگراه هاشمی رفسنجانی به پایان می‌رسد.

خرید ۲۶۶ اتوبوس برای خطوط ۱ و ۴

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل ضمن تأکید بر اولویت خط ۴ بی آرتی مشهد، می‌گوید: خط ۴ اتوبوس تندرو مشهد به طور متوسط ۲۳‌کیلومتر طول دارد که از میدان فردوسی حرکت خود را آغاز کرده و تا انتهای بولوار توس به سمت غرب حرکت می‌کند. سپس، به سمت شمال تغییر مسیر داده و در بولوار شاهنامه، آرامگاه فردوسی (توس) به حرکت خود خاتمه می‌دهد.

سمیعی در ادامه توضیح می‎‌دهد: خط‌۵ اتوبوس تندرو مشهد به طول متوسط ۱۳‌کیلومتر است که از بولوار پنجتن در شمال مشهد سفر خود را آغاز می‌کند و پس از عبور از خیابان پنجتن‌۴۵ پنجتن به سمت شرق، بولوار آوینی به سمت جنوب، بزرگراه بابا‌نظر، خیابان ستایش و بولوار امت به سمت غرب و بولوار وحدت تغییر مسیر می‌دهد. سپس، به سمت جنوب و بولوار طبرسی تغییر مسیر داده و پس از عبور از خیابان شیرازی، در میدان شهدا به پایان می‌رسد.

به گفته سمیعی، خط‌۶ اتوبوس تندرو مشهد به طول متوسط ۱۸‌کیلومتر است. این خط از تقاطع بولوار‌های هاشمیه و نماز مشهد آغاز شده و به سمت شمال تا هاشمیه ۴ و سپس به سمت شرق می‌رود، در ادامه پس از عبور از دانشگاه فردوسی به سمت بولوار خیام تغییر مسیر می‌دهد. پس از عبور از بولوار خیام، در تقاطع بولوار‌های خواجه‌ربیع و شهید ناصری به پایان می‌رسد.

او می‌افزاید: در حال حاضر مطالعات طراحی و تهیه نقشه‌های اجرایی ۴۰‌کیلومتر ازخطوط اتوبوس سریع‌السیر (خطوط ۱ و ۴) در حال اجراست که پس از آن در فاز اجرایی و بهره‌برداری باید برای خط یک، تعداد ۱۱۴‌اتوبوس تندرو و برای خط ۴ نیز ۱۵۲ اتوبوس خریداری و به ناوگان اضافه شود.

جزئیات ۶ مسیر ویژه اتوبوس در مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->